درآمد مهدکودک

درآمد مهدکودک در ایران چقدر است؟

مهدکودک

این مطلب قصد دارد تا در زمینه نحوه درآمدزایی در مهدکودک اطلاعات به روزی را در اختیارتان قرار دهد.

بالا بودن درآمد مهدکودک ها شاید شما را متعجب کند که چطور یک کسب و کار کودک می تواند این همه پتانسیل درآمدی داشته باشد.

باید بدانید که مهدکودک علاوه بر مسئله نگهداری کودکان نیز می تواند ارزش دیگری را برای جامعه پدید آورند البته که افزایش ارزش های یک کسب و کار برابر با افزایش درآمد صاحب کسب و کار است.

در واقع راز ماندگاری و کسب درآمد برخی مهدکودکان چیست؟

متولی امر مهدکودک ها سازمان بهزیستی است که با تلاش خود توانسته این مهد ها را سازماندهی کند. علاقه مندان به تاسیس این مراکز می توانند با مراجعه به این سازمان فرم مناسب را پر کنند.

اگر طرح شما تایید شود بهزیستی برایتان یک موافقت نامه ۶ ثبت می کند و تنها به مدت ۱ بار قابل تمدید است.

با تهیه و تجهیز یک ساختمان مناسب و تامین نیروی انسانی مورد نیاز پروانه اصلی مجوز فعالیت اعطا خواهد شد.

این پروانه هر ۳ سال باید تمدید شود .

امکانات اولیه بدیهی ترین نیاز برای راه اندازی مهدکودک است. ابتدا حداقل به یک مکان ۱۲ متری نیاز است.

افراد برای راه اندازی مهدکودک باید از سلامت جسم و روان به تاییده پزشکان روانشان معتمد بهزیستی برسند، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان مهم است.

موسسان مهدکودک باید دارای تحصیلات کارشناسی و یا بالاتر باشند و همچنین دوره های آموزشی سازمان بهزیستی مطابق با دستور العمل آموزشی را گذرانده باشند.

البته در مناطق کم برخوردار و محروم افراد با داشتن مدرک کاردانی اقدام به دریافت مجوز مهدکودک کنند.

برای دریافت مجوز باید به سازمان بهزیستی استان مربوطه مراجعه کنید، علاوه بر این بعد از پشت سر گذاشتن شرایط متناسب با مهدکودک باید نزدیک به ۴-۶ ماه صبر کنید تا بتوانید کسب مجوز کنید.

سرمایه اولیه

بررسی این که شما در چه وضعیت مالی هستید شاید بتواند شما را در دو راهی انتخاب سرمایه گذاری در این حوزه قرار دهد، شاید با خود بگویید حال چطور می توان با کمترین سرمایه یک مهدکودک تاسیس کرد، باید به شما بگویم که می توانید برنامه ریزی و مدیریت مالی داشته باشید.

یکی از مهمترین نیاز های شما برای مبحث مالیتان تهیه فضای مناسب برای مهدکودکتان است، پس زیاد خود را در تنگنا نگذارید و بیشتر بر روی پیدا کردن محل مناسب احداث مهدکودکتان باشید.

دقت بفرمایید که محلی که در نظر می گیرید حتماً عوامل حیاتی مثل توالت، روشویی و … را داشته باشید. موضوع حیاتی دیگر این است که محیط شما باید دارای کپسول آتش نشانی، قفسه،موکت ، جاکفشی ، چوب لباسی، وایت برد و … نیاز است.

در شهرستان ها مهدکودک ها بیشتر یک یا دو کلاسه بوده و تقریباً نصف امکانات و وسایل بازی و تجهیزات را دارند. طراحی و دکوراسیون هم زیر نظر یک شرکت انجام نمی‌شود و در بیشتر مواقع موسسان و مدیران سلیقه­‌های خود را اعمال می­‌کنند.

چالش ها و ریسک های تاسیس مهدکودک

مسئله ای که وجود دارد این است که شما باید بدانید کسب و کار مهدکودک هم شبیه خیلی از کار های دیگر دارای ریسک در بازار می باشد باید بتوانید ریسک خود را در این کار کم کنید و به حداقل برسانید خوب برای این موضوع راهکار های متفاوتی وجود دارد به طور مثال برخی افراد با کاهش هزینه های مهدکودک خود ریسک موفقیت کسب و کارشان را پایین می آورند، برخی دیگر نیز با به کارگیری ترفند های مختلف ریسک کارشان را کنترل می کنند.

بیشتر خانواده‌هایی که فرزندان‌شان را به مهدکودک می‌سپارند به دلیل برخورداری از تحصیلات، روزانه بازخورد حضور فرزندان‌شان را بررسی کرده و براساس آن تصمیم به ادامه یا قطع حضور فرزندشان در یک مهد کودک می‌گیرند.

اینجاست که نقش نیروی انسانی حرفه‌ای در مدیریت بر رضایتمندی مشتریان هویدا شده و تاثیر می­‌گذارد. برای موفقیت یک مهدکودک مدیران باید کیفیت آموزش را جدی گرفته و از ابزارهای مختلف برای توسعه آن بهره­‌مند شوند.

اشتغال زایی

اگر یک مهدکودک بتواند در ماه های اول مشتری جذب کرده و دربرابر زیان ماه های اول مقاومت کند ، در بدترین حالت می تواند سود خالص حداقل ۱۵-۲۰ میلیون تومانی داشته باشد.

هر مهدکودک برای موفقیت نیاز به ۶۰ تا ۷۰ کودک دارد . شهریه این کودکان در مناطق مختلف متفاوت است. اگر یک مهدکودک بتواند در ماه­‌های اول جذب مشتری کرده و در برابر زیان اولیه مقاومت کند می­‌تواند حیات کسب‌وکار خود را با حاشیه سود حدود ۴۰ درصدی ادامه داده و در بدترین حالت ۵ تا ۶ میلیون سودخالص داشته باشد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *